Tytuł: Świat Obrabiarek i Narzędzi
Ogólnopolskie Czasopismo Techniczne
GB: The World of Machine Tools & Tools
Częstotliwość: kwartalnik
Nakład: 2000-2500 egz.
Rok założenia: 2006

ISSN: 2353-5555

 

AMB 2024

Informacje prasowe

 

igus przechodzi na grywalizację: gra online igumania sprawia, że motion plastics są jeszcze bardziej namacalne

2023-02-01

Nieplanowane konserwacje i przestoje produkcyjne to jedne z największych wyzwań, przed którymi stoją firmy przemysłowe. Firma igus, specjalista od motion plastics, oferuje teraz każdemu możliwość zostania kierownikiem produkcji i podjęcia tego wyzwania — dzięki przeglądarkowej grze online igumania. Gra została opracowana przy pomocy platformy do gier Unity i zanurza graczy w świecie motion plastics.

 

igus przechodzi na grywalizację: gra online igumania sprawia, że motion plastics są jeszcze bardziej namacalne

Każdy może zostać kierownikiem produkcji we własnej fabryce Mars Rover, żartobliwie zanurzając się w świat igus motion plastics

Nieplanowane konserwacje i przestoje produkcyjne to jedne z największych wyzwań, przed którymi stoją firmy przemysłowe. Firma igus, specjalista od motion plastics, oferuje teraz każdemu możliwość zostania kierownikiem produkcji i podjęcia tego wyzwania — dzięki przeglądarkowej grze online igumania. Gra została opracowana przy pomocy platformy do gier Unity i zanurza graczy w świecie motion plastics. Instalowanie produktów igus skraca czas konserwacji w produkcji, dzięki czemu przestoje maszyn są eliminowane nawet w grze. Cel korporacyjny igus jest również celem gry: ulepszyć to co się porusza.

 

Jako świeżo upieczony kierownik produkcji fabryki Mars Rover możesz walczyć z wieloma nieplanowanymi okresami konserwacji i przestojami w produkcji. To jest scenariusz, z jakim mierzą się gracze w grze online igumania. Wsparcie zapewniają Rusty, lojalny asystent robota, oraz Dave, techniczny pracownik sprzedaży firmy igus, którego wizyta jest początkiem historii wspólnego sukcesu z motion plastics. W trakcie gry gracz może instalować różne produkty igus: łożyska ślizgowe iglidur, e-prowadniki, elastyczne przewody chainflex, technologię liniową i napędową drylin, a nawet kompletne rozwiązania z zakresu Ekonomicznej automatyzacji, takie jak robot serwisowy ReBeL. Na początku gry nie wszystkie motion plastics są dostępne. Można je odblokować w trakcie gry za pomocą drzewka technologicznego laboratorium igus. Gracze mogą również doświadczyć prawdziwych/wirtualnych pokazów motion plastics firmy igus (IMPS) jako targów w grze i dowiedzieć się jeszcze więcej o produktach motion plastics. Wykonywanie różnych zadań odblokowuje więcej korzyści, zalet i produktów — recykling e-prowadników, rozbudowa linii montażowej, przyspieszenie taśmy przenośnika lub inteligentne tworzywa sztuczne do automatycznej konserwacji robota.

Podejście do grywalizacji dla większego komfortu użytkownika

Ale dlaczego igus chce własnej gry? „Pomysł zrodził się, gdy zastanawialiśmy się, jak sprawić, by nasze produkty wykonane z wysokowydajnych tworzyw sztucznych i ich unikalne zalety były jeszcze bardziej namacalne — w bardzo prosty i zabawny sposób”, mówi dyrektor zarządzający firmy igus, Frank Blase. Firma igus kieruje się zasadą „poważnego grania”: gra online ma nie tylko dostarczać rozrywki, ale także w zabawny sposób wypełniać luki w wiedzy, jednocześnie komunikując zalety wysokowydajnych tworzyw sztucznych. „Mamy duże doświadczenie w branży oprogramowania i już teraz oferujemy szereg narzędzi online — od kalkulatorów żywotności produktów po usługi druku 3D i konfiguratory dla robotów kartezjańskich. Już teraz realizujemy tutaj podejście do grywalizacji w taki sposób, jak wykorzystanie platformę Unity do naszego konfiguratora robotów kartezjańskich, co czyni go niezwykle intuicyjnym. Chcemy dalej rozwijać to podejście i sprawić, by całe nasze doświadczenie online było jeszcze bardziej zabawne i przyjazne dla użytkownika w przyszłości. Posiadanie własnej gry online jest idealną okazją do zdobycia cennego doświadczenia w dziedzina grywalizacji".

Rozwój gry: od projektu studenckiego do założenia firmy

Aby opracować własną grę online, firma igus skorzystała z usług Cologne Game Lab, instytutu na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Kolonii, którego projekty studenckie zdobyły nagrody, w tym Niemiecką Nagrodę Gier Komputerowych. W ramach projektu studenckiego igus wyzwanie podjęło dziesięć zespołów. Zadanie: opracować koncepcję gry igus w ciągu tygodnia. Pomysł na „igumanię” wygrał, a zwycięski zespół otrzymał kontrakt na opracowanie gry. Co czyni go wyjątkowym: projekt studencki stał się pomysłem na firmę, a Arkadijs Gribacovs, Ethem Kurt i Leonard Liebler założyli elads GbR w celu tworzenia gier. „W Niemczech wciąż jest stosunkowo niewielu przedsiębiorców. Tym bardziej cieszy nas, że nasz pomysł obudził ducha przedsiębiorczości wśród młodych talentów i dał impuls do założenia firmy — mówi Frank Blase. A rozwój igumanii będzie kontynuowany: po zdobyciu wstępnych doświadczeń i przeprowadzeniu optymalizacji, programiści planują uruchomienie wersji aplikacji na Androida i iOS.

Są Państwo zainteresowani? Zapraszamy do rejestracji tutaj, aby otrzymać link do gry i informacje o jej aktualizacjach: rejestracja gry igumania.

Więcej informacji tu: https://www.igus.pl/info/igumania

 

Źródło: igus

 

Archiwum:         


 
Strona wykorzystuje cookie w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszej oferty do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony zgadzasz się na ich zapisywanie w pamięci urządzenia zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.