Tytuł: Świat Obrabiarek i Narzędzi
Ogólnopolskie Czasopismo Techniczne
GB: The World of Machine Tools & Tools
Częstotliwość: kwartalnik
Nakład: 2000-2500 egz.
Rok założenia: 2006

ISSN: 2353-5555

 

Aktualności

 

WIELKI SUKCES EMO MILANO 2021

2021-10-14

EMO MILANO 2021, światowe targi poświęcone sektorowi obróbki metali, które odbyły się w centrum wystawienniczym fieramilano Rho, zostały zamknięte w ostatnią sobotę 9 października. Dane z wystawy potwierdzają wartość wydarzenia, uważanego za wyznacznik dla światowego przemysłu produkcyjnego.

 

WIELKI SUKCES EMO MILANO 2021:
PONAD 60 000 ODWIEDZAJĄCYCH
I 91 REPREZENTOWANYCH KRAJÓW.

Z EMO MILANO 2021 ŚWIATOWY PRZEMYSŁ OBRABIAREK, ROBOTÓW I SYSTEMÓW AUTOMATYZACJI ROZPOCZYNA NOWĄ ERĘ PANDEMII

 

EMO MILANO 2021, światowe targi poświęcone sektorowi obróbki metali, które odbyły się w centrum wystawienniczym fieramilano Rho, zostały zamknięte w ostatnią sobotę 9 października.

Promowane przez CECIMO, Europejskie Stowarzyszenie Przemysłu Obrabiarek, a organizowane przez UCIMU-SISTEMI PER PRODURRE, Włoskie Stowarzyszenie Producentów Obrabiarek, robotów i systemów automatyki, EMO MILANO 2021 zarejestrowało ponad 60 000 odwiedzających z 91 krajów .

Luigi Galdabini, Komisarz Generalny EMO MILANO 2021, stwierdził: „Dane z wystawy potwierdzają wartość wydarzenia, uważanego za wyznacznik dla światowego przemysłu produkcyjnego obrabiarek, robotów i systemów automatyki”.

„W tak skomplikowanym, historycznym momencie, w którym stan zagrożenia zdrowia publicznego nie jest jeszcze całkowicie przeciążony – kontynuuje Luigi Galdabini – EMO pokazało swoje znaczenie, przyciągając wszystkich przedstawicieli branży do Mediolanu, którzy mieli zielone światło, aby przybyć ze swoich krajów pochodzenia. Co więcej, udział przedstawicieli, nie tylko z Europy, świadczy również o atrakcyjności Włoch, uznawanych za jeden z najciekawszych i perspektywicznych rynków, a także wiodącego kraju produkcyjnego w branży”.

Alfredo Mariotti, Dyrektor Wystawy, zaznaczył: „Bardzo duża liczba wystawców wyraziła pełne zadowolenie z wyników osiągniętych w ciągu tych sześciu targowych dni. „Wykwalifikowani i bardzo zmotywowani zwiedzający”, „Właściwie zorganizowane targi we wszystkich szczegółach, a zwłaszcza tych związanych z bezpieczeństwem”: to najczęstsze wyrazy uznania otrzymywane zarówno od stałych wystawców światowych targów obróbki metali, jak i od firm, które nie mają szczególnych, wcześniejszych doświadczeń związanych z uczestnictwem”.

„Prace wykonane przez EMOteam – konkludował dyrektor Alfredo Mariotti – zostały docenione przez włoskich i zagranicznych przedstawicieli, którzy wyrazili swoje zadowolenie również w mediach społecznościowych, wspierając tym samym klimat zaufania charakteryzujący branżę i uznali EMO MILANO 2021 za wydarzenie początek ery postpandemicznej”.

Pomimo wciąż obowiązujących ograniczeń mobilności, EMO MILANO nawet przy tej okazji potwierdziło swój międzynarodowy charakter. Wystawcy zagraniczni stanowili 60%, a zwiedzający zagraniczni 30%.

Absolutną atrakcją dla przedstawicieli światowego przemysłu wytwórczego była szeroka oferta prezentowana na wystawie, reprezentująca wszystkie segmenty sektora, będąca wyrazem propozycji produkcyjnej ponad 700 przedsiębiorstw, wystawiona w 6 halach w pełni przygotowanych na imprezę i zajmujących 100 000 m2 metrów całkowitej powierzchni wystawienniczej.

Najliczniej reprezentowanymi krajami na targach były Niemcy, Szwajcaria, Francja, Hiszpania, Austria, Słowenia, Turcja, Polska, Rosja i Dania, a także liczni operatorzy z Finlandii, Chorwacji, Estonii, Litwy, Węgier, Czech, USA , Wielkiej Brytanii, Izraela, Japoni, Korei Południowej, Irlandii i Egiptu.

Wśród gości zagranicznych było również ponad 30 wykwalifikowanych przedstawicieli zagranicznych uczestniczących w misjach gospodarczych organizowanych przez UCIMU-SISTEMI PER PRODURRE we współpracy z MAECI i ICE-Italian Trade Agency, a także 30 członków autonomicznej delegacji z Turcji. Akcja kojarzeniowa zorganizowana przez UCIMU-SISTEMI PER PRODURRE zaowocowała 1200 spotkaniami zorganizowanymi na stoiskach Wystawców, którzy wzięli udział w akcji.

Oprócz zarejestrowanych użytkowników, EMO MILANO 2021 przyciągnęło uwagę prasy międzynarodowej: około 400 akredytowanych dziennikarzy, z czego 40% pochodziło z zagranicy.

Studenci również potwierdzili zainteresowanie wydarzeniem. Młodych zwiedzających było 1300, w tym studenci szkół technicznych, uniwersytetów oraz Wyższych Szkół Technicznych, którzy zwiedzili wystawę w towarzystwie swoich nauczycieli. Wśród nich 450 uczestniczyło w wycieczkach z przewodnikiem UCIMU-SISTEMI PER PRODURRE.

Oprócz oferty technologicznej na targach EMO MILANO 2021 pojawiły się liczne inicjatywy poboczne, takie jak EMO Digital, obszar wystawienniczy poświęcony technologiom cyfrowym; EMO Additive Manufacturing, dedykowane jednej z najbardziej obiecujących dziedzin produkcji przyrostowej; EMO Start-Up, który oferował nowe przedsiębiorstwa pracujące nad rozwojem produktów i projektów związanych ze światem systemów produkcyjnych i obróbki metali.

Nowością targów EMO MILANO 2021 był Speakers Corner, arena zlokalizowana w hali 5, która zaproponowała ponad 80 wystąpień oraz pogłębione analizy i dyskusje wystawców i organizatorów. Ponadto w strefie EMO ADDITIVE odbyło się 20 spotkań zorganizowanych przez AITA-WŁOSKIE STOWARZYSZENIE TECHNOLOGII PRZYROSTOWYCH. Na spotkania zarejestrowało się ponad 2000 uczestników, a także około 3000 użytkowników podłączonych zdalnie (średnio 500 użytkowników dziennie), którzy w ciągu sześciu dni targowych mogli śledzić wydarzenia targowe dzięki transmisji na żywo (usługą streamingową).

Zainteresowanie wystawą podkreślają także statystyki konsultacyjne portalu wystawy. Zarejestrowano ponad 800 000 odsłon onemo-milano.com: z Włoch, Niemiec i Szwajcarii, a następnie z USA, Francji, Hiszpanii i Japonii.

Te liczby są dodawane do 600 000 odsłon zarejestrowanych w inteligentnym katalogu, oficjalnym katalogu wystawy, oglądanym głównie na telefonach komórkowch.

Portale społecznościowe EMO MILANO odnotowały znaczny wzrost użytkowników: z 2770  w 2015 r. do 9440 obserwujących zarejestrowanych 10 października 2021 r.

Spośród wszystkich profili Wystawy – Facebook, Twitter, Instagram i LinkedIn – LinkedIn miał największą aktywność. W okresie 13 września 2021 – 10 października 2021 odnotowano ponad 23 tys. posty opublikowane na oficjalnym profilu targów.

 

Kolejna edycja EMO MILANO odbędzie się w październiku 2027 roku.

 

Źródło: UCIMU

 

Archiwum:         


 
Strona wykorzystuje cookie w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszej oferty do potrzeb u ytkownik w. Korzystaj c ze strony zgadzasz si na ich zapisywanie w pami ci urz dzenia zgodnie z ustawieniami przegl darki. Wi cej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatno ci.