Tytuł: Świat Obrabiarek i Narzędzi
Ogólnopolskie Czasopismo Techniczne
GB: The World of Machine Tools & Tools
Częstotliwość: kwartalnik
Nakład: 2000-2500 egz.
Rok założenia: 2006

ISSN: 2353-5555

 

Aktualności

 

Inspirujący i udany powrót AMB

2022-09-20

Udane wznowienie: odbywające się w tym roku po raz 20. AMB było radosnym i inspirującym wydarzeniem w halach targowych i ogólnie w całym sektorze. Przez pięć dni w pełni zarezerwowane tereny targowe w Stuttgarcie odwiedziło 64 298 zwiedzających. Wydarzenie to po raz kolejny postawiło AMB w centrum sektora obróbki metali.

 

Inspirujący i udany powrót AMB

Międzynarodowa wystawa obróbki metali zakończyła się pięciodniowym przyjęciem 64.298 zwiedzających

Udane wznowienie: odbywające się w tym roku po raz 20. AMB było radosnym i inspirującym wydarzeniem w halach targowych i ogólnie w całym sektorze. Przez pięć dni w pełni zarezerwowane tereny targowe w Stuttgarcie odwiedziło 64 298 zwiedzających. Wydarzenie to po raz kolejny postawiło AMB w centrum sektora obróbki metali. 1238 wystawców z całego świata – z czego około 25 procent pochodzi spoza Niemiec – zaprezentowało różnorodne innowacje, produkty, usługi i koncepcje. Mimo trudnych warunków ogólnych, rozmowy na stoiskach koncentrowały się na konkretnych projektach, produkcji i inwestycjach, natomiast obecne ceny energii i braki w łańcuchach dostaw schodziły na dalszy plan.


AMB zakończył się po pięciu dniach. Łącznie w tym roku wzięło udział 1238 wystawców.

„Wróciliśmy do gry! Pięć dni AMB. Pięć dni wypełnionych pogłębionymi interakcjami, spotkaniem znajomych twarzy i nawiązaniem nowych kontaktów. Pozytywne opinie naszych wystawców wskazują przede wszystkim, że właśnie te interakcje sprawiają, że targi takie jak AMB są niezbędne” – powiedział Roland Bleinroth, prezes Messe Stuttgart. „Powrót po długiej przerwie był bardzo potrzebny branży obróbki metali – i odniósł pełny sukces. Liczba zwiedzających była imponująca, a dla nas jako organizatorów pełne hale również były bardzo motywujące.”

Przyszłe możliwości głównym celem AMB

Cyfryzacja, automatyzacja, zrównoważony rozwój – te tematy były w tym roku głównym przedmiotem zainteresowania. Szczególnie popularne wśród odwiedzających cieszyły się nowe tematy, takie jak Trend Lounge z dniami skupiającymi się na tematach takich jak zmiany klimatyczne, SmartFactory z prezentacją zautomatyzowanych procesów lub samodzielne zwiedzanie targów.

 

Gunnar Mey, dyrektor oddziału ds. Targów i wydarzeń w Messe Stuttgart, był zadowolony z postępów AMB: „Po przerwie w 2020 r. AMB 2022 został ponownie uruchomiony we właściwym czasie, we właściwym miejscu i z najbardziej odpowiednią koncepcją. Imponująca jest lojalność sektora wobec wiodącej wystawy. Serdecznie dziękujemy wszystkim wystawcom, odwiedzającym i naszym partnerom wśród stowarzyszeń branżowych i mediów.”

AMB odnotowuje wysoką jakość odwiedzających

Odwiedzający targi przybywali do Stuttgartu z całej Europy. Około 18 proc. pochodziło z zagranicy, nieco więcej niż w AMB cztery lata temu (17 proc.). W sumie zarejestrowano odwiedzających z 71 krajów. Po Niemczech najliczniejsza obecność pochodziła ze Szwajcarii, Austrii, Skandynawii, Włoch, Francji i Holandii. Wśród niemieckich gości 65 procent pochodziło z Badenii-Wirtembergii plus dodatkowe 18 procent z Bawarii. Największy odsetek działał w branży budowy maszyn (37 proc.), obróbki i przetwórstwa metali (23 proc.), motoryzacji i produkcji pojazdów (18 proc.), przedsiębiorstwach konstrukcji metalowych (13 proc.) oraz budowie narzędzi. i produkcja form (11 procent).


Przez wszystkie pięć dni hale targowe cieszyły się dużym zainteresowaniem. Do Stuttgartu przyjechało 64 298 zwiedzających.

Wielu wystawców zgłosiło wysoką jakość zwiedzających. Dowodem na to są liczby: 73 procent wskazało, że odgrywało istotną rolę, uczestnicząc lub doradczą w podejmowaniu decyzji o zakupie. Co dziesiąty był członkiem zarządu, wyższej kadry kierowniczej lub zarządu firmy. 38 procent pracowało w produkcji, produkcji lub zapewnieniu jakości, kolejne 10 procent w rozwoju i 8 procent w projektowaniu konstrukcji.

Jeśli chodzi o park maszynowy, ponad połowa wszystkich odwiedzających (53 proc.) była zainteresowana frezarkami, 41 proc. także tokarkami i automatami tokarskimi. Dodajmy do tego zainteresowanych szlifierkami i szlifierkami narzędzi (19 proc.), wiertarkami (15 proc.) oraz elastycznymi gniazdami produkcyjnymi, systemami i centrami obróbczymi (14 proc.).

Jeśli chodzi o produkty i usługi, to CAD/CAM/CAE na poziomie 32 proc. oraz narzędzia do obróbki skrawaniem (29 proc.) były najbardziej poszukiwane. Za nimi uplasowały się narzędzia mocujące (25%), oprogramowanie do inżynierii mechanicznej i produkcji (22%) oraz roboty, obsługa przedmiotów i narzędzi (22%).

Zwolennicy promocyjni AMB pozytywnie o wyniku

Wszyscy sympatycy promocji AMB byli bardzo zadowoleni z wyników targów. W szczególności osobisty kontakt po długiej przerwie i intensywna wymiana zdań były wielkimi zaletami imprezy według Verband Deutscher Maschinen- und Anlagenbau e. V.( VDMA – Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Maszynowego) oraz Verein Deutscher Werkzeugmaschinenfabriken e.V. (VDW – Niemieckie Stowarzyszenie Producentów Obrabiarek).

Markus Heseding, dyrektor zarządzający VDMA Precision Tools Association i VDMA Measurement and Testing Technology: „Sukces AMB 2022 dowodzi, że jest to dokładnie odpowiedni format dla wystawców i zwiedzających. Targi prezentują innowacyjne technologie produkcyjne dla produkcji jutra. Nasi członkowie są bardzo zadowoleni z jakości spotkań na swoich stoiskach.”

Prof. Claus Oetter, dyrektor zarządzający VDMA Software and Digitalization: „Tegoroczny AMB był pełnym sukcesem – widzieliśmy pełne hale, gdy goście przybywali do Stuttgartu. Widząc to, zwłaszcza po czterech latach wyczerpujących czasów bez targów, tym bardziej cieszy nas na VDMA, jako promocyjnego kibica targów. W hali 2 mogliśmy zobaczyć, że innowacyjne technologie i oprogramowanie są również ważnymi czynnikami napędzającymi sektor obróbki metali. Popyt wśród wystawców i zwiedzających był ogromny, co dowodzi, że oprogramowanie jest kluczowym elementem i motorem w obróbce metali”.


Otwarciem 20. edycji targów specjalistycznych zainteresowała się również Minister Gospodarki, Pracy i Turystyki Badenii-Wirtembergii dr Nicole Hoffmeister-Kraut (2. od lewej). Zainaugurowała targi razem z Markusem Hesedingiem (VDMA, od lewej), Rolandem Bleinrothem (Messe Stuttgart, 3. od lewej), Dr. Wilfriedem Schäferem (VDW, 3. od prawej), Stefanem Lohnert (Messe Stuttgart, 2. od prawej) i prof. Claus Oetter (VDMA, po prawej)

Dr Wilfried Schäfer, dyrektor zarządzający VDW: „Kciuki w górę! W tym tygodniu byliśmy świadkami udanego ponownego uruchomienia AMB. Wszyscy wyglądali na szczęśliwych i usatysfakcjonowanych, zarówno wystawcy, jak i goście. Chodziło głównie o ponowne spotkanie się i nawiązanie osobistych relacji biznesowych po bardzo długim czasie wirtualnych kontaktów. AMB była odpowiednią platformą we właściwym czasie.”

AMB Start-up 2022 nagrodzony w Trend Lounge

AMB skoncentrowało się również na młodych i młodych przedsiębiorcach: Oprócz specjalnego pokazu dla młodych ludzi, mającego na celu pozyskanie młodych profesjonalistów, start-upy i młode firmy zaprezentowały swoje innowacje w obszarze start-upów i na wspólnym stoisku sponsorowanym przez Federalne Ministerstwo ds. Gospodarka i Działania na rzecz Klimatu (BMWK). Dodatkowo w sobotę „AMB Start-up 2022” został wybrany w Trend Lounge przez jury, które jednogłośnie stwierdziło: „Format z 15-minutowymi prezentacjami doskonale pasuje do AMB. Było kilka świetnych pomysłów. Wszystkie prezentowane rozwiązania były bardzo dobre. Tematy były dopasowane do maszyn i firm obecnych na AMB, słuchanie było bardzo zabawne. Z pewnością nastąpi kilka dogłębnych spotkań”.


Wybrani jako „AMB Start-up 2022”: gemineers GmbH ze współzałożycielem Vincentem Gerretzem (4. od lewej) Jury (od prawej): Sebastian Bruckner (szef działu technologii i członek zarządu, Karl Bruckner GmbH) , Rainer Gondek (kierownik marketingu i sprzedaży, Index-Werke GmbH & Co. KG Hahn & Tessky), Bernd Zapf (kierownik ds. rozwoju nowych firm i innowacji, Gebr. Heller Maschinenfabrik GmbH), Rainer Seitz (szef EDNA Labs / Corporate Rozwój oprogramowania i IoT, EMAG GmbH & Co. KG), Markus Kannwischer (szef technologii i członek zarządu, Paul Horn GmbH).

Po boiskach zwycięzcą została firma gemineers GmbH ze swoją „cyfrową technologią bliźniaczą dla hali produkcyjnej”. Vincent Gerretz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający, był bardzo zadowolony z wyróżnienia: „Dla nas, młodych start-upów, to wyróżnienie jest naprawdę pomocne. Na tym wczesnym etapie ważne jest nawiązanie kontaktów z sektorem, budowanie świadomości i interakcja z innymi. Bardzo się cieszymy z tej nagrody.”

AMB może opierać się na doskonałych informacjach zwrotnych

Z nowym udziałem odwiedzających wynoszącym 47 procent, AMB po raz kolejny powitało wielu nowych gości w Stuttgarcie. W 2018 r. liczba ta była podobna i wynosiła 45 proc. Dla 40 procent zwiedzających AMB jest platformą informacyjną numer jeden i odwiedzają tylko AMB, a nie inne targi. Średnio odwiedzający przebywali w AMB 1,3 dnia, goście zagraniczni pozostawali nieco dłużej, średnio 2,0 dni. W sumie zwiedzający ocenili targi bardzo pozytywnie, uzyskując zbiorczą ocenę 1,8. Wysoki procent 76 procent planuje również uczestniczyć w następnym AMB za dwa lata, podczas gdy 88 procent poleciłoby AMB.

Kolejny AMB odbędzie się w dniach 10-14 września 2024 roku.

 

Źródło: Landesmesse Stuttgart GmbH

 

Archiwum:         


 
Strona wykorzystuje cookie w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszej oferty do potrzeb u ytkownik w. Korzystaj c ze strony zgadzasz si na ich zapisywanie w pami ci urz dzenia zgodnie z ustawieniami przegl darki. Wi cej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatno ci.