Wyniki badania Universal Robots: producenci stawiajÄ… na AI
Universal Robots (UR), duÅ„ska firma zajmujÄ…ca siÄ™ robotami wspóÅ‚pracujÄ…cymi (cobotami), zapytaÅ‚a niedawno 1200 producentów w Ameryce PóÅ‚nocnej i Europie, w jaki sposób wykorzystujÄ… technologiÄ™ i jakie inwestycje planujÄ… w przyszÅ‚oÅ›ci. Ponad 50 proc. ankietowanych odpowiedziaÅ‚o, że już wykorzystuje sztucznÄ… inteligencjÄ™ i uczenie maszynowe w swojej produkcji.

- Sztuczna inteligencja to nie tylko szum medialny – mówi Anders Billesø Beck, wiceprezes ds. strategii i innowacji w Universal Robots. - Chociaż sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe staÅ‚y siÄ™ powszechnym tematem rozmów dopiero w ciÄ…gu ostatnich dwóch lat, obecnie sÄ… kluczowymi czynnikami napÄ™dzajÄ…cymi innowacje i wydajność produkcji.
Technologie te bÄ™dÄ… nadal odgrywać kluczowÄ… rolÄ™ w przyszÅ‚oÅ›ci produkcji, na co wskazuje 48 proc. producentów planujÄ…cych dalsze inwestycje w sztucznÄ… inteligencjÄ™ i uczenie maszynowe do 2025 roku.
- Obserwujemy duże zainteresowanie fizycznÄ… sztucznÄ… inteligencjÄ…. Nasz ekosystem UR+ stale siÄ™ rozwija, a kluczowym czynnikiem napÄ™dzajÄ…cym ten proces jest szybki wzrost liczby aplikacji i rozwiÄ…zaÅ„ AI pochodzÄ…cych od naszych partnerów, w tym rosnÄ…cej liczby partnerów OEM, co otwiera przed klientami zupeÅ‚nie nowe możliwoÅ›ci– mówi Anders Billesø Beck.

Inne wnioski
Badanie pokazuje rosnÄ…ce znaczenie cyfryzacji, ponieważ 47 proc. producentów korzysta obecnie z technologii takich jak Internet rzeczy, przetwarzanie w chmurze i cyfrowe bliźniaki. NarzÄ™dzia te pomagajÄ… producentom optymalizować operacje, skracać przestoje i obniżać koszty dziÄ™ki symulacjom i konserwacji predykcyjnej. DziÄ™ki temu producenci mogÄ… przestawić siÄ™ na bardziej odporne, zróżnicowane modele produkcji, które lepiej speÅ‚niajÄ… wymagania rynku.
Ponad 50 proc. respondentów wskazuje poprawÄ™ jakoÅ›ci produktów, zwiÄ™kszenie produktywnoÅ›ci i dokÅ‚adność jako gÅ‚ówne powody przyjÄ™cia nowych technologii. Ponadto 30 proc. producentów wykorzystuje technologiÄ™ do poprawy warunków pracy, a 26 proc. kieruje siÄ™ celami zrównoważonego rozwoju.
Podczas gdy zwrot z inwestycji pozostaje gÅ‚ównym zmartwieniem dla 32 proc. producentów, inne czynniki, takie jak użyteczność, wiedza specjalistyczna, bezpieczeÅ„stwo i potencjalne zakÅ‚ócenia sÄ… również istotne (wszystkie okoÅ‚o 20 proc.).
Pełne wyniki badania można znaleźć tutaj.
O badaniu
Przy wskaźniku ufnoÅ›ci wynoszÄ…cym 99 proc., w badaniu zebrano odpowiedzi od 1195 uczestników z siedmiu różnych krajów Europy i Ameryki PóÅ‚nocnej. Uczestnicy reprezentowali 569 dużych przedsiÄ™biorstw oraz 278 maÅ‚ych i Å›rednich firm. PochodzÄ… z różnych branż, przede wszystkim produkcyjnej, opieki zdrowotnej, żywnoÅ›ci i napojów oraz motoryzacji.

O Universal Robots
Universal Robots jest wiodÄ…cym producentem robotów wspóÅ‚pracujÄ…cych (cobotów) wykorzystywanych w wielu branżach oraz w edukacji. ZaÅ‚ożona w 2005 roku i majÄ…ca siedzibÄ™ w Odense, w Danii, firma Universal Robots dąży do stworzenia Å›wiata, w którym ludzie pracujÄ… z robotami, a nie jak roboty. Jej misja jest prosta: Automatyzacja dla każdego. WszÄ™dzie. Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszego na Å›wiecie komercyjnego cobota w 2008 roku, Universal Robots rozwinÄ…Å‚ portfolio produktów o szerokim zasiÄ™gu i Å‚adownoÅ›ci oraz sprzedaÅ‚ ponad 75 000 cobotów na caÅ‚ym Å›wiecie. WokóÅ‚ technologii cobotów rozwinÄ…Å‚ siÄ™ rozlegÅ‚y ekosystem tworzÄ…cy innowacje, zapewniajÄ…cy klientom wybór spoÅ›ród szerokiej gamy komponentów, zestawów i rozwiÄ…zaÅ„ dostosowanych do każdego zastosowania. WiÄ™cej informacji na stronie: www.universal-robots.com
ŹródÅ‚o: Omega Communication