Tytuł: Świat Obrabiarek i Narzędzi
Ogólnopolskie Czasopismo Techniczne
GB: The World of Machine Tools & Tools
Częstotliwość: dwumiesięcznik
Nakład: 2000-3000 egz.
Rok założenia: 2006

ISSN: 2353-5555

 

Informacje prasowe

 

Maszyna RAFAMET S.A. będzie pracować na czeskim rynku

2021-07-29

Firma CZ-LOKO, a.s. mieszcząca się w mieście Czeska Trzebowa zajmuje się remontami wagonów lokomotyw. Przedsiębiorstwo już od około 30 lat użytkuje kilka maszyn firmy RAFAMET S.A. W tej chwili rozbudowują swój zakład o nową halę remontową. UFB 125 N spółki z Kuźni Raciborskiej znajdzie zastosowanie właśnie w nowo powstającym obiekcie.

 

Maszyna RAFAMET S.A. będzie pracować na czeskim rynku

Tokarka kołowa UFB 125 N jest sterowaną numerycznie dwusuportową tokarką specjalną przeznaczoną do regeneracji profili kół jezdnych i tarcz hamulcowych zestawów kołowych stosowanych w pojazdach szynowych. - Podpisanie umowy z czeskim odbiorcą tradycyjnie poprzedziło postępowanie przetargowe. W rezultacie, na bazie doświadczenia z użytkowaniem naszych starszych obrabiarek przedsiębiorstwo postanowiło zakupić kolejną maszynę wyprodukowaną w Kuźni Raciborskiej. Negocjacje nie były łatwe, jednak finalnie udało nam się doprowadzić do zawarcia kontraktu na dostarczenie UFB 125 N – wyjaśnił Ryszard Grygiel, kierownik sprzedaży RAFAMET S.A.

Czeski rynek kolejowy

Początki kolei czeskich sięgają już pierwszej połowy XIX w., kiedy to na tym terenie władze sprawowały Austro-Węgry. W 1832 roku otwarta została pierwsza w Europie linia kolei konnej, która łączyła Czeskie Budziejowice z Linze. Natomiast w 1839 roku uruchomiono już pierwszą linię z trakcją parową. Była to Kolej Północna łącząca Wiedeń z Brzecławem i później także już z Krakowem.

Obecnie kolejowy rynek czeski jest istotnie mniejszy od rynku polskiego. Mimo tego znajduje się tam sporo zakładów, które użytkują obrabiarki RAFAMETu już od wielu lat. - Jest to tradycyjny rynek, na który od lat dostarczamy obrabiarki do obróbki zestawów kołowych. W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost sprzedaży naszych maszyn, i to zarówno dla podmiotów państwowych, jak np. ČD Cargo, prywatnych czy też przedsiębiorstw, które zajmują się komunikacją tramwajową (np. Dopravní podnik Ostrava) – mówił R. Grygiel. - Mimo, iż rynek czeski jest mniejszy od rodzimego, to udaje nam się przekazywać południowym sąsiadom po 2-4 obrabiarki rocznie, co bardzo nas cieszy  – podsumowuje kierownik sprzedaży RAFAMET S.A.

 

RAFAMET S.A.
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym oraz hutniczym. Udział eksportu w sprzedaży ogółem to około 68-85 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010 zł.


Źródło: RAFAMET S.A.

 

Archiwum:         


 
Strona wykorzystuje cookie w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszej oferty do potrzeb użytkowników. Korzystając ze strony zgadzasz się na ich zapisywanie w pamięci urządzenia zgodnie z ustawieniami przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w naszej polityce prywatności.